burn-out bounce back

Mijn therapeutische methode Burn-out bounce back helpt je bij het herstellen, opbouwen en versterken van je persoonlijke veerkracht bij stress en burn-out. Zodat je weer plezier krijgt in het leven, gezonder wordt, productief kunt zijn en je zelfvertrouwen terug krijgt.

Eén op de tien werkende Nederlanders lijdt aan burn-out. Een sluipende, langdurige opbouw van stress zorgt ervoor dat je niet meer kunt ontspannen. Je lichaam zegt ‘tot hier en niet verder’ en het is tijd voor een pas op de plaats. Ook niet werkende mensen kunnen een burn-out ontwikkelen. Elke stressvolle en aanhoudende activiteit kan op den duur een burn-out veroorzaken.

Overspannenheid en burn-out zorgen voor een crisis, maar het is niet het einde van de wereld. Is het niet bijzonder dat je lichaam zelf aangeeft dat er iets moet veranderen? Leer hiernaar te luisteren en maak een nieuwe start. Nu is immers eindelijk het moment gekomen waarop je kunt gaan leren nieuwe, gezondere en aantrekkelijkere keuzes te maken en weer in je kracht kan komen te staan! Burn-out bounce back helpt je dit te realiseren.

Met Burn-out bounce back krijg je door middel van oefeningen en gesprekken inzicht in je gedrags- en denkpatronen (de valkuilen) en hoe je die positief kunt beïnvloeden om te herstellen, te re-integreren en de dingen voortaan blijvend anders aan te pakken.  We werken aan:

  • In contact komen met je lichaam
  • In balans komen door een gezonde levensstijl
  • Vertrouwen op je eigen kracht
  • Grenzen aangeven
  • Gezonder in relaties staan
  • Loslaten van traumatische ervaringen, negatieve patronen en overtuigingen
  • Ontwikkeling van nieuwe ondersteunende overtuigingen en constructief gedrag
  • Nieuwe doelen stellen, creatie van een toekomstperspectief waar je voor wil gaan
  • Je energie weer laten stromen
  • Keuzes maken die bij je passen en waarmee je de regie over je leven terug neemt

Herken je jezelf in een aantal van onderstaande, aanhoudende, (psychosomatische) symptomen dan is het tijd om beter voor jezelf te gaan zorgen. Burn-out bounce back kan je daarbij krachtig ondersteunen.

  • chronische vermoeidheid
  • slaapproblemen
  • pijn in het hoofd, de rug, nek, benen, spieren
  • eetproblemen
  • maagpijn, darmproblemen
  • verminderde weerstand, vaker verkouden of regelmatig een dag ziek
  • verhoogde bloeddruk
  • overmatig zweten
  • hoge ademhaling
  • hartkloppingen, hartklachten
  • gejaagdheid
  • irritatie
  • achterdocht, wantrouwen
  • niet meer kunnen genieten, minder lachen
  • lusteloos, futloos, interesseverlies
  • besluiteloosheid
  • concentratieverlies, vergeetachtigheid
  • onzekerheid, verminderd zelfvertrouwen, het gevoel tekort te schieten
  • weerstand, overal tegen op zien
  • schuldgevoelens
  • piekeren, angst, paniekaanvallen
  • somberheid, negatieve gedachten, depressiviteit
  • minder presteren en meer fouten maken
  • klagen
  • snel boos en geïrriteerd
  • snel huilen
  • later op werk komen/ vroeger weg gaan
  • meer alcohol, drugs of medicijnen gebruiken
  • sociale contacten uit de weg gaan, je afsluiten
  • desinteresse en impulsen vermijden, bijvoorbeeld geen nieuws kijken, geen kranten lezen

Risicogroepen

Mensen met deze kenmerken lopen een groter risico op burn-out dan anderen:

  • neiging tot perfectionisme
  • hard werken
  • plichtgetrouw
  • toegewijde idealisten
  • ambitieus
  • behoefte om zichzelf te bewijzen
  • doelgericht
  • moeite met nee zeggen
  • eigen grenzen niet kennen
  • meer doen dan kan
  • moeite met delegeren
  • zichzelf op offeren

 

trefwoorden: coach Diemen coaching in Diemen mindfulness Diemen hsp coaching hoog sensitiviteit hooggevoeligheid burn-out wijsheid onbewuste lichaamsgericht werk systemisch werk NLP Diemen beste coach topcoach voordeelregeling